Sodexo Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu; “Aklımla düşünüp, kalbimle karar veririm”

Sodexo Türkiye, Müşterilerine Özel Stratejiler Geliştiriyor

Aralık sayımızda ağırladığımız Sodexo Türkiye CEO'su Ahmet Zeytinoğlu, şirketin sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda geliştirdiği yenilikçi hizmetlerden bahsetti.

Okumak için

Son Haberlerimizi Okuyun

  • Sodexo, EAT Stockholm Food Forum’da Sürdürülebilir Gıdanın Geleceğine Öncülük Etti

    Sodexo, EAT-Lancet 2025 Raporu ışığında sürdürülebilir gıda sistemleri için WasteWatch, düşük karbonlu menüler ve sıfır atık hedefiyle bilimi somut eyleme dönüştürüyor.
  • Sodexo'dan Yaz Ayları için Sağlıklı Çalışma Ortamı Tavsiyeleri

    Yaz sıcakları çalışan sağlığını olumsuz etkileyebilir. Sodexo, yeterli sıvı tüketimi, dengeli beslenme ve doğru iklimlendirme ile sağlıklı ve verimli çalışma ortamı sağlıyor.
  • Sodexo, Gelecek Atölyeleri Projesini Manisa'da Genişletiyor

    Sodexo, Türkiye’de aşçılık mesleğinin gelişimine ve kadın aşçıların yetişmesine katkı sağlamak amacıyla yürüttüğü Gelecek Atölyeleri projesine bir okul daha ekliyor. 2016 yılından bu yana 3000’den fazla öğrenciye ulaşan projeye, Manisa İsmet İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi de katıldı. Proje, özellikle aşçılık bölümünde okuyan kız öğrencilerin iş hayatına katılımını teşvik ediyor. Manisa’da öğrenciler sushi atölyesinde pratik yaparak, profesyonel mutfak ekipmanları ve staj imkanlarıyla deneyim kazandılar. Sodexo Türkiye CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, bu projeyle sadece mesleki eğitim sağlamakla kalmadıklarını, aynı zamanda kız öğrencilerin potansiyellerini ortaya koyabilecekleri güvenli bir alan sunduklarını vurguladı. Türkiye genelinde İstanbul, Bursa, İzmir ve Sapanca’daki okullarda yürütülen Gelecek Atölyeleri, Manisa’da da kadın şeflerin kariyer yolculuklarına katkı sağlamayı sürdürecek.
  • 10 Şirketten 9'u Çalışan Deneyimine Yatırım Yapıyor

    Çalışan beklentileri hızla değişirken şirketler de iş dinamiklerini yeniden şekillendiriyor. Sodexo'nun 31 ülkede 31 bin kişi ile yaptığı anketin sonuçlarına dayanan İdeal Çalışma Alanlarını Birlikte Tasarlamak Raporu, değişen çalışan beklentilerini ortaya koydu. Rapora göre işverenlerin yüzde %92'si 2021-2024 döneminde çalışan deneyimine yatırım yaptı. Rapor, çalışanların yüzde 61'inin esnek çalışma saatleri, sosyal bağlar ve kişiye özel yaşam alanları sunan işyerlerini tercih etme eğiliminde olduğunu gösterdi. Önceki yıllarda bu oranın yalnızca yüzde 52 olması, dönüşümün şirketler için stratejik bir gereklilik haline geldiğine dikkat çekti. Rapor, maaşın çalışanların yüzde 47'si için hala en önemli kriter olduğunu ortaya koyarken , yüzde 32'sinin iş-yaşam dengesine, yüzde 18'inin ise çalışma saatleri esnekliğine öncelik verdiğini gösterdi. Rapor ayrıca sosyal bağlar ve gelişim fırsatları gibi olanakların, çalışanların yüzde 61'inin mevcut işyerlerinde devam etme kararını doğrudan etkilediğini ortaya koydu. KISA MESAİ VE UZAKTAN ÇALIŞMA İSTİYORLAR Rapor, yeni nesil çalışanları sadece fiziksel değil zihinsel, duygusal ve sosyal yönden de desteklenmek istediğini ortaya çıkardı. Rapora göre genç çalışanların yüzde %65'i, son iki yıl içinde en az bir ruh sağlığı problemi yaşadığını belirtiyor. Bu durum işverenlerin iyi yaşam uygulamalarına öncelik vermesi gerektiğini gösteriyor. Çalışanların yüzde 89'u daha kısa mesai ve uzaktan çalışma imkanı gibi esnek zaman yönetimi seçeneklerini tercih ederken, yüzde %26'sı, ekip içi etkileşim ve yüz yüze çalışmanın daha verimli olduğunu düşünüyor. Yeni nesil çalışanlar bağlı oldukları kurumun dünyaya ve çevreye olan katkısını, çalışma koşlları kadar önemserken , Y ve Z kuşağı, çevresel sürdürülebilirliği bir gereklilik olarak görüyor. Kurumların bu alandaki duruşu, çalışan bağlılığını doğrudan etkiliyor. Çalışanların yüzde 96'sı işvereninin sürdürülebilirlikte öncü olmasını tercih ediyor. VERİMLİ ÇALIŞMA ORTAMI DESTEKÇİSİ Şirketlerin dönüşüm yolculuğunda çalışan ihtiyaçlarını önceliklendirerek sürdürülebilir ve insan odaklı çözümler sunduklarını kaydeden Sodexo Türkiye CEO'su Ahmet Zeytinoğlu, işyeri deneyimini iyileştirmenin kurumsal performansı artırdığını belirtti. Zeytinoğlu," Çalışan ihtiyaçlarına göre şekillenen çözümlerimiz, günün her anında lezzetli, sağlıklı yemek seçeneklerimiz ve yapay zeka destekli sistemler sayesinde çalışanlarımıza kendini geliştirme ve potansiyelini artırma fırsatı sunuyoruz. Günümüz dünyasında daha motive ve verimli bir çalışma ortamının destekleyicisi olarak çalışmalarımızı yürütüyoruz" dedi.
  • Bitkisel Beslenme Hem Sağlığı Hem De Doğayı Koruyor

    Dünyada Vegan ve İngilizcede Ocak ayı anlamına gelen January sözcüklerinin birleşimiyle bir araya gelen Veganuary, küresel bir vegan beslenme akımı. 2014 yılından bu yana Ocak aynı boyunca bitki bazlı ve vegan beslenmeyi destekleyen bu girişimin amacının yıl boyunca da bu beslenme şeklini devam ettirmek olduğunu paylaşan Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi ve Diyetisyen Sibel Mumcu, " Bitki bazlı beslnemeyi tercih edenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu beslenme türü sağlık açısından olduğu kadar çevre ve sürdürülebilirlik açısından da çok önemli. Sodexo olarak 2040 yılına kadar çevreye net sıfır zarara ulaşmayı ve ana yemeklerin yüzde 70'ini düşük karbonlu yiyeceklerden oluşturmayı hedefliyoruz" dedi. Veganuary akımının daha iyi bir yaşam ve sürdürülebilir beslenme için adım atmak isteyen herkese değişim adına iyi bir fırsat sunduğunu belirten Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlı Yaşam Yöneticisi ve Diyetisyen Sibel Mumcu " Bitki bazlı beslenme; et, yumurta ve süt ürünleri gibi hayvansal gıdaların tüketimini azaltıp, bunun yerine meyve, sebze, kuru baklagil, tam tahıllar, yağlı tohumlar, mantar ve baharatlara ağırlık veren bir yaklaşım benimsemek anlamına geliyor" diye konuştu. Vejetaryenlık ve Veganlık Karıştırılıyor Vejetaryenlık ile veganlığın çoğu zaman karıştırılduğunu söyleyen Sibel Mumcu, "Vejetaryenler canlı hayvanların besin amacıyla öldürülmesini kabul etmezler ancak süt ürünleri ve yumurt gibi hayvanların öldürülmesine yol açmayan gıdaları tüketirler. Veganlar ise hayvanların insanlar tarafından herhangi bir şekilde sömürülmesine karşıdır. Bu nedenle hayvanların kullanıldığı gıdaları, giysileri ve diğer yan ürünleri kullanmayı reddederler. Ayrıca hayvanlar üzerinde test edilen kozmetik ve temizlik ürünlerini tercih etmez, hayvanların kullanıldığı eğlence türlerini desteklemezler. Hayatlarının her alanını bu felsefeye göre şekillendirirler" ifadelerini kullandı. Sodexo menülerinin üçte birini bitki bazlı besinlerden oluşuyor. Sodexo'nun bitki bazlı dengeli yemek seçeneklerinin sağlıklı yaşam ve çevresel faydaları konusunda farkındalık oluşturmak için Veganuary akımını desteklediğini söyleyen Sibel Mumcu, "Sodexo olarak 2040 yılına kadar çevreye net sıfır zarara ulaşmayı taahhüt ettik. Bu hedef doğrultusunda da menülerimizdeki ana yemeklerin yüzde 70'ini düşük karbonlu yiyeceklerden oluşturmayı amaçlıyoruz. Bu sürdürülebilirlik hedefine ulaşmak için de yemek içerikleri ve menülerimizin 3'te 1'ini bitki bazlı besinlerden oluşturuyoruz. Geliştirdiğimiz lezzetli ve besleyici vegan ve vejetaryen yemek çeşitleriyle daha fazla tüketicinin bitki bazlı yemek deneyebilmesine de imkan sunmuş oluyoruz. Böylece hem sağlığı hem de doğayı korumaya destek veriyoruz" diye konuştu.

    0 sonuçlar of 20